• Specialist »

Versioneringer, deadlines, intern kommunikation, skrift- og tale-sprog og Public Relations.

 

• Mit mål »

At få IKKE-interesserede til at blive fascineret af dit budskab.

Via skrift, radio, tv eller video. 

 

• Hjemmesider med eksempler »

www.science.ku.dk/fusion

www.ku.dk 

www.hansfagt.dk

www.gaffa.dk

www.amagerbio.dk 

 

 

 

 

Helt KONKRET – et kommunikationsfirma uden får og uld i munden

 

Jeg møder hver eneste dag dårlige fortællinger. Skilte, brochurer, sørgelige hjemmesider, uklare regninger, kryptiske breve fra kommunen, lange uklare mails. Elendige tekster. Stavefejl. Skidt udtale i tv og radio. Usikker argumentation, dårlig optræden i interviews og "Ingen kommentarer" i stedet for at mande sig op og argumentere for sin sag.

 

Puha, der er megen dårlig kommunikation.

 

HJÆLP LIGE OM HJØRNET 

Der findes jo en hel del kommunikationskonsulenter.

Jeg har i årenes løb lyttet til mange af disse. Desværre bruger de et abstrakt og snørklet konsulentsprog. Indforstået snak der skal fremvise deres imponerende teoretiske viden. Men hovedpersonen er konsulenten - ikke mødedeltagerne eller firmaets kunder. Til gengæld varer møderne i timevis.

 

Det er jeg modstander af. Og derfor kalder jeg mit firma for KONKRET.


Jeg er FOR klar tale. Tager udgangspunkt i konkrete problemer. Mit omdrejningspunkt er: ”What’s in it for me”. Hvilke problemer sidder I med? Hvad kan I få ud af mine ord? KONKRET.


FAG-SNAK KAN KEDE DIN MODTAGER

De fleste vil gerne fortælle om deres fag. I et fagligt seriøst sprog. Det virker som regel glimrende, især når to ligesindede fagfolk skriver til og for hinanden.

Men hvad nu hvis man vil engagere flere? Begejstre andre med sit produkt?

 

Den kommunikations-katastrofe jeg oftest møder, er faglig stolthed kontra ”det gode eventyr”.

Hvordan fortæller man en historie  - som mennesker der ikke er ansat i samme firma som én selv - gider at lytte til?

 

Jeg rådgiver firmaer, offentlige institioner, enkeltpersoner - og har også hjulpet mange politikere og kunstnere i tidens løb.

 

ALLE KAN LÆRE NYT

Alle har travlt. På jobbet og privat. Hvorfor bruge dyrebar tid på noget, som man ikke interesserer sig for?

"Jeg har ikke tid - det rager mig en pap-hat"!

 

MEN alle kan lære at fortælle "et godt eventyr". Alle kan begejstre og engagere andre, og få ikke-interesserede til at få lyst til at høre mere.

 

 

Mere om det - i selskab med mig.

 

PRIS 

 

Opgaverne varierer - prisen varierer. Indhent venligst tilbud.

 

 

 

Kunder:

DATEA, SKAT, CREATIVE HANDS, KBHS UNIVERSITET/SCIENCE, SOUNDFORCE, PEACE ONE DAY, HOPE NOW plus KUNSTNERE OG POLITIKERE.

 

Jeg har siden 1990 arbejdet som tv-tilrettelægger, producer og redaktør.

 

Jeg optager video med den fantastiske IPAD til Internettet, og resultatet er blændende.

Video/tv har fået en dominerende rolle, og mange af mine kunder vil gerne have video på deres hjemmesider. 

 

En pudsig historie i denne sammenhæng:

En ung person bliver spurgt:

- Hvor stammer musikken fra?

Hun svarer:

- Fra Youtube, selvfølgelig!

 

 

 

 

 

 

 

 

Morten Buschmann

Mobil: + 45 26 15 44 74

buschmann@webspeed.dk

Svarer døgnet rundt. Rykker ud akut.

 

UD I MEDIERNE

Ud over at rådgive og undervise, så kan jeg også hyres til at rundsende PR, pressemeddelser og lign. 

Jeg kontakter de mange modtagere i mit omfattende netværk telefonisk.

 

Jeg kender de forskellige mediers deadlines, og hvilken type interviewpersoner de foretrækker.